Friday, September 9, 2011

menu hari raya umah saya...

Kat sini aku nak stroy about nasi dagang dan ketupat palas makanan popular di my love place kg KELATE....dan menu utk hari raya 2011 ni my maa buat nasi dagang...tau2 la kalau my mom masak nasi dagang sedapnya tak leh nak bayangkan...rinduuu nya masakan my love ma...masa balik kg gmbr makanan yang aku ambik dulu..heheheh..maklumlah aku ni pemakan n my hobiesss is eat...heheheh makan makan n makan...
 ya allah sedapnya ketupat ni...hahha walaupun sampai skg aku masih belum pandai buat ketupat...tapi kalau bak makan serahkan pada aku...heheh bayangkan aku asyik makan je...makan sampai muntah...ini dia rupa nasi dagang dan ketupat kelate.....masa mencoret ini haaha menitik air liur totak totak...hahahahha....sedapnya..yumyummmmyumm..



Ini dia rupa nasi dagang n kalau nak makan nasi dagang kena makan nga ikan tongkol kalau ore kelate panggil ikan aye masak kuning ataupun kuas....tapi nak makan nga kari pun boleh..jadi ma aku biasa kalau masak nasi dagang dia akan masak ikan aye, ayam n daging pun ada gak..semua lengkap ikan, ayam n daing...kalau makan nasi dagang kena ada telur rebus n jugak sambal kelapa tapi tahun ni tak sempat ma aku nak rebus telur n buat sambal kelapa..heheh tak cukup kaki tangan...kalau nak arapkan aku tukang tengok leh la kalau masuk dapur mesti kena halau..kahkahkah....walaupun tak lengkap tapi sedapnya tuhan je yang tau..heheh...ooo lupa plak kena gak ada arca timun...nak letak carrot pun boleh...


 hehehhe dan satu lagi menu yang aku paling gemar n masakan or buatan ma aku adalah ketupat...





tengok la cara my love ma buat ketupat kat atas tuh cara2 na menyediakakan..hahhahaha bersunguh2 penuh perasaan kasih dan sayang org kata tuh yang sedap tuh...hehehhehe,..yang best makan ketupat arung...wah sedap sat pinggan abis...hehehe sebelum rebus makan dulu...sedap...dapat la aku wat balik sarawak sikit tapi belum sempat nak rebus..tunggu...sok sabtu n ahad belasah makan...itu la menu hari raya umah aku nasi dagang n ketupat...






No comments: