Saturday, July 23, 2011

perasaan apa kah ini...

ya allah kenapa harus aku rasakan perasaan ini...sungguh sukar utk aku...dia sudah bahagia dengan kehidupan nya begitu juga aku ada penganti yang telah membahagiakan hidup aku..tapi kenapa aku harus rasa mcm ini...sgt jeles bila tgk gmbr dia bergandingan gewek2 lain sgt cemburu bila tgk dia begitu hepy skg begitu sakit bila melihat dia telah lupakan aku sepenuhnya,,walaupun kisah kami telah berakhir dan aku telah lepaskan DIA jauh dari hidup aku tapi kenapa harus ada perasaan ini.... ya allah kuatkan aku...pernah ke dia ingat aku lagi? mungkinkah aku sudah tiada dlm kamus kehidupannya...byk sungguh memory yg sukar dihapuskan... waktu menjaganya sakit dihospital waktu ianya menangis disebakan aku waktu dia sukar utk lepaskan aku waktu dia dan aku bersama2 mencipta bahagia..waktu dimana dia hampir kena buang U disebabkan aku...berkorbankah dia...waktu2 itu telah berlalu tapi kenapa ini yang aku rasakan... 


 
****Mengorbankan perasaan, amat sukar dilakukan.Sungguh perit dan sakit. Sungguh tersiksa dan menyusahkan. Contohnya, kita kasih dan sayang pada pasangan kita. Kita suka dia tinggal di rumah saja untuk membelai kita. Apakah mudah kasih sayang itu kita korbankan untuk mengizinkan dia berjuang di luar rumah. Agar dia dapat menunaikan kewajiban kepada Allah di luar rumah walaupun mesti terpisah pada kita beberapa waktu.

No comments: