Friday, April 19, 2013

Rendah Diri

Hai.. Entah lah kenapa semenjak dua ni aku rasa sgt sgt rendah diri. BERSYUKUR bkn tk bersyukur dgn kurniaan nya tp berkata2 tk semudah bila kita menghadapinya bkn niat nk hina kurniaan nya tapi sgt terasa bila kebanyakan org sekeliling berkata bercakap menegur aku. Gemuk lah, tak comel lah, mcm kakak kepada kakak2 saya, mcm mak kepada bakal suami saya. Sesiapa didunia ini akan terasa bila hampir segenap tempat pergi org ckp mcm tuh. Saya tidak mintak utk dilahirkn mcm ni gemuk, huduh tk selawa dan secantik org lain.. Saya juga tk mintak utk ditemukan dan dijodoh kn dengan bakal suami yg lebih muda dari saya semuanya adalah ketentuan NYA. Tapi kenapa saya dihina sebegitu. Ermmm tak layak kah saya utk sekali bahagia. Merasa kenikmatan didunia ini dan disusuli kenikmatan diakhirat kelak. Bila saya mula berasa bahagia ujian n dugaan dtg tidak putus2 mungkin allah nk beri saya kenikmatan lain. Insyallah. (dlm hati terasa sgt2 sedih hanya DIA yg mengetahui). YA ALLAH KUATKN AKU UTK MENGHADAPI DUGAAN DARI MU.
Tetapkan kebaikan dlm diri aku dan tetapkn dlm hatiku ini utk bersyukur akn nikmat kurniaan Mu. Amin

Gambar2 saya nga bakal suami. Adakah saya nmpk mcm mak kepada bakal suami ?:(

















No comments: