Tuesday, July 17, 2012

Mintak maaf kerana terlupa sy berpangkat rendah : Sedih :(

Hai semua....
Hari ini aku dpt satu teguran dr sorg peserta kursus yg aku dh anggap kwn kerana 3 bln tempoh yg lama utk aku bersama mereka. Rupa nya manusia ni lain2 dan itu mungkin aku terlepas pandang akan perkara ini. Terima kasih kpd yg menegur kerana menyedarkan manusia ni rambut sama hitam tapi hati lain2. Saya tidak marah malah sy menghargai org yg menegur saya itu cuma sy sedih sgt sbb sy tidak menjaga pertuturan saya. Mintak maaf kalau sy berkelakuan buruk dan menyebabkan ada org yg terasa hati dgn kelemahan yg saya baru sedari. Terima kasih dan saya mintak maaf atas keterlanjuran itu.
"SALAM YANA...
SEBENARNYEE AKU N KWN2 YG LAIN YG KO PANGGIL "kau org" DA LAMA NK CKP BENDE NI KT KO...
BOLEE X KO BALAJA HORMAT KITEORG SEMUEE DR SEGI USIA N JAWATAN KITEORG NII.........DAH LAMA KITEORG PERHATIKAN CARA PENGGUNAAN BAHASA KO NI... APADAL KO NI SUKE SGT NAK BAHASA KN "kau org" KAT KITEORG YANG LEBIH DEWASA DARI KO...
TUU MS KO SKOLA RENDAH BAWAH BEG N BOTOL AIR ........ DAH KEJA INKOMTEK.. JD KO PAHAM2 LEEE PERBEZAAN UMUR KITEORG DGN KO N PENGALAMAN KEJE...... KAWAN TU KAWAN JUGAAAAAAK ...... TP BELAJALEEE MENGHORMATI KAWAN.....

Selamat berpuasa n meraikan ramadhan yang mulia ini utk ko n kwn2 yg ko panggil "kau org"........

Ini kata2 dan msg teguran yg menyedarkan aku. Ya allah bertapa buruk nya kelakuan dan pertuturan aku adakah ibadat ku padamu seburuk itu. Ermmm mulai skg aku mengharamkn mulut aku ini utk menyebut perkataan kau org rupanya aku telah membuat dosa dengan menyakiti hati insan-insan lain dengan perkataan KAU ORG... Cayok2 yuszeana jgn nagis bagun n bangkit dari membaiki kelemahan diri sendiri ssupaya menjadi insan yang lebih baik. Insyallah. Ya allah kau pelihara lah pertuturan hambamu ini. Amin

No comments: