Monday, August 1, 2011

putus tunang..

ore kato dugaan org bertunang ni berat...ermm sedih sebenarnya bila dpt tau apek (penjaga gol malaysia @ kelate) dan tunang nya elia putus...adusss perit nya dgr..aku sbg perempuan amat sedih bila dgr citer2 mcm ni..kenapa ya org lelaki berubah bila dh popular...sama gak kes mawi nga bekas tunang dia dulu...Ya allah kuatkan dugaan mereka..aku dpt rasakan itu sbb aku pernah melalui sistuasi yg sukr mcm tuh..
kenapa la perempuan sanggup sakitkan hati perempuan lain...ermm susah nak kata kan mungkin jodoh dh tertulis oleh NYA...hanya DIA yg lebih megetahui...mungkin fasa pertunangan ada lah jalan terbaik utk kita mengenal pasangan kita kan...dah tersurat...
tapi aku stay tak faham kalau ko dh tak serius kenapa tunang..berat dugaan dia ...mcm mana nak berdepan nga keluarga nak berdepan nga kekawan, masyarakat...ermm itu semua aku telah rasa hanya ALLAH yg mampu menyembuhkan luka yg parah akibah putus tunang...
kepada insan2di luar sana mengerti la setiap perbuatan itu ada akibatnya...yang baik dibalas baik dan yang buruk dibalas buruk. ALLAH itu mengetahui segala2nya....ingat lah hukum karma...

*jgn sesesali cuba merampas hak org lain pakwe/makwe, tunang, suami org.sesungguhnya setiap apa yg kita buat akan berbalik ke titik nokhtah nya..ingatlah..cari la yg single mingle ramai lagi jgn sakitkan hati insan lain..

No comments: