Sunday, August 17, 2014

1st Anniversary Celebration

11 0gos 2013 bersamaan 4 Syawal 1434H hari kami disatukan dan sah bergelar suami isteri. Tahun ini 31 Julai 2014 bersamaan 4 syawal 1435H. Kami berdua telah sepakat utk menyambut ulang tahun pernikahan kami stp tahun pada tarikh 4 syawal maklumlah kami kawin hari raya jd stp tahun kita beraya sambil mencatakan memory2 indah. Insyallah. 

Syukur Alhamdulillah Allah SWT telah memberi kami setahun kehidupan perkawinan yang luar biasa. Pernikahan ini adalah kurniaan terbesar dari Allah SWT dalam kehidupan kami berdua.

Apa yang perlu saya dan suami ungkapkan dari setahun usia pernikahan ini ialah. Syukur padaNYA yang maha esa. Itu mungkin ungkapan yang paling layak bagi kami untuk menghargai setiap detik bersama-sama.

It’s a wonderful life. Kami betul-betul menikmati perkawinan yang dikaruniakan Allah SWT ini. Bagi kami perkawinan ini betul-betul sangat luar biasa. Memiliki pernikahan ini seperti memiliki rumah yang selalu menjadi tempat pulang. Feel at home, begitulah rasanya. Walaupun kami, kadang saling berjauhan, aku di sini jauh di Sarawak sedangkan suamiku jauh demi mencari nafkah dan ilmu di Kuala Lumpur namun kami berdua tetap bersyukur atas limpahan kasih sayang ini.

Satu perkara yang membuatku sangat beruntung untuk hidup bersama Suamiku adalah dia menerimaku seadanya. Tak ada perkara yang perlu kami sembunyikan mengenai diri masing2. Kerana perasaan yg hadir sungguh luar biasa kami berdua saling mengerti perihal dalam menerima kelemahan dan kekurangan. Dalam keadaan yang sulit dan susah utk menghadapi dugaan yang mungkin datang dan alami selama ini, Suamiku tak pernah mengeluh sedikit pun. Dia tak pernah menuntut apapun malah saling bertolak ansur dlm semua segi. Terima kasih syg. 

Aku tetap rasa syukur wlp masih belum dikurniakan buah hati @ zuriat untuk lengkapkan hidup kami berdua tapi kami sentiasa bahagia dan bersyukur atas segala nikmat dan kurniaan dariNYA yang maha esa mungkin ada hikmah yang ALLAH swt nk bg kami lg hebat di masa datang. Amin

Suamiku Zulfazli Abdullah
Jalan yg panjang dan berliku terbentang dihadapan kita, hubbyku sayang. Tapi yakinlah, akan aku bersamamu, kita akan melewati semuanya dengan penuh keyakinan dan kesungguhan. Semoga Allah SWT sentiasa melindungi dan menjaga kita dalam menempuh perjalanan ini. Amin

Semoga Allah meredai rumah tangga kita dalam membina sebuah Keluarga sakinah mawaddah warohmah. Sentiasa sihat wal’afiat dan selalu menjadi orang yang beruntung. Insyallah

Terima kasih telah menjadi suami yang hebat untukku

Selamat Ulang Tahun Perkawinan yang pertama sayang 😘


 
 



 
 

2 comments:

bukankosong said...

apy anniversary Yana

yuszeanayunus said...

Tq sid. Bilo lg jage lupo jemput deh