Thursday, June 28, 2012

Hepy n Sad


hei jupa lagi... ermmm hari ni ada 2 cerita yg menarik.

kita story pasal perkara yg hepy dulu ya.
alhamdullilah ini kali ke2 aku dapat anugerah khidmat cemerlang dr organisasi n tempat aku bekerja. tq kepada my big bos yg bg sokongan kuat n juga menilai dari segi kerja aku berbanding dengan gosip2 dan tuduhan2 yg dilembarkan dan dibawah ni hasil nya. tq allah bg rezeki dan kebanggan ini. moga aku terus tabah utk jadi ank perantau di sarawak dan terus cemerlang.




macam majlis konvo plak
first time at sarawak dpt anugerah. tq allah
hadiah-hadiah n cenderahati yang diperolehi sgt bangga

Di sebalik kegemiraan di atas disusuli dengan msg ini :

"As salam. Kalau pun pekerja cemerlang jgnlah smpai percubaan pun nak daftar dlm buku program. Aib namanya tu. Klau nk ikut sebenarnya naper nama supiana tiada prcubaan pun. Klau nk ikut yg cc bagi semak dulu sblum print. Pikir sblum brtindak. Anyway tahniah, good job. "

Ya allah apa masalah hamba ini. apa kena mengena dengan aku dpt cemerlang dari ayat yg amat menguris hati ini nmpk sgt manusia itu dilahirkan dengan sifat dengki. ermm ni la org kita tak kan pernah senang dengan kejayaan org lain. yg lg sedih msg itu dtg dr org yg amat dekat dengan aku. ermmm malas nk layan. lantak la aku dh penat layan hati n perasaan ko tau. aku ni hormat la ko tuh sebagai abg atau abah aku tapi mcm ni balasnya.. aduusss.. ya allah maafkan aku berpikiran mcm tuh dah penat la nk jaga hati nya 16 tahun dari kecik sampai ke besar. Jadi kesimpulan nya Hutang Budi dibawa Mati.
itu la susahnya kalau berbudi ianya tak dapat dibalas merana la bila kita berbudi dengan org. sabar ya yuszeana yunus. allah ada disebalik kesusahan dn penderitaan yg dikirimkan utk kita.
"Sesungguhnya,slps kesukaran itu ada kemudahan..." al-Insyirah 5-6...
Adios

No comments: